josefinstankaromlivet.blogg.se

Denna blogg kommer handla om mig och mitt liv, mina funderingar och tankar kring min vikt resa Då jag älskar att fotografera kommer det säkert komma upp lite bilder Kontakt information: [email protected]

Lite funderingar

Publicerad 2014-05-11 12:57:26 i Allmänt,

Han funderat en del på sista tiden om de här med att efter operationen tappar man hår, skinnet hänger och att man går upp lite i vikt i bland.
Det händer ju ändå alla att vi tappar hår, det brukar komma efter 3 månader. Det är ju inget du kan förhindra för kroppen priorterar andra saker, varför då lägga ut massa pengar på produkter och tabletter?
Sedan trodde jag själv att när jag går ner massor så kommer jag må jätte dåligt över mitt skin som hänger. Har kommit på att det gör jag inte, det hänger både här och där redan. Det är inget som stör mig det är en del av vem jag var och jag ser framåt och tänker på den nya jag som finns där under någon stans.
Många som jag läst om får väldigt panik när vågen visar ett kilo upp, men varför får man sådan panik över det?
Om man går upp flera kilon då kan jag förstå att man får panik det skulle jag med få. Men ett kilo upp kan ju beror på att du ätit mat med salt i så du drar åt dig vätska, man kanske är i den röda veckan eller massa andra orsaker för ett kilo upp.
Sedan måste man ju vara medveten om att efter ner gången så går man ju upp i vikt igen, det informerar läkarna om. Visst det kanske inte alla gör men finns många som gör det.

Ja nu har jag nog trampat på många tår men detta är bara mina tankar och åsikter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josefin

Tjej på snart 32 Har två barn Bor i storstan Älskar att fotografera Ska göra en gastric bypass

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela